Віталій Кличко про свою перемогу над Самюелем Пітером:
- Я не форсировал события. Не хотел рисковать. Это оказалось правильное реш...



Корисні посилання:
Error: Cache dir: Permission denied!

Украинский портАл Яндекс цитирования Rambler's Top100 Rambler's Top100

Український баскетбол об'єднався - офіційно
Олександр Волков, Ігор Коломойський, Дмитро Фірташ та інші владоможці від баскетболу домовилися. Після наради представників двох донедавна ворогуючих ...

Україна - чемпіон Універсіади з футболу
Чоловіча збірна України з футболу стала чемпіоном Універсіаді у Белграді....

Суркіс: Шевченко має шанс у "Динамо" "закрити" критиків
Президент київського "Динамо" Ігор Суркіс підтвердив, що його клуб зацікавлений в поверненні форварда Андрія Шевченка....

Фотогалерея

Проблем з інвесторами до Євро-2012 Львів не має, – Микола Кміть


Микола Кміть - людина, яку призначили керівником Львівщини, зокрема і з метою організації доброго менеджменту щодо проведення Євро-2012. Власне, він цього не заперечує і на 99% переконаний, що наша держава не отримає «червоної» картки від УЄФА. На 99%, бо Микола Кміть вважає, що «коли людина нічого не боїться, вона стає жадібною».

Зараз у нового губернатора «роботи більше, ніж є часу у добі». Однак Микола Кміть не шкодує про свій вибір, бо шкодувати, згідно з його філософією, означає нічого не робити.

Що робить керівник області для успішного проведення чемпіонату і що заважає йому у цій роботі, Микола Кміть розповів у ексклюзивному інтерв'ю ZAXID.NET.

- Зі самого початку Ваше призначення на посаду політологи схильні були коментувати як «необхідність знайти хорошого менеджера для регіону напередодні Євро-2012». Це твердження має реальні підстави? Тобто, Вам ставили завдання зробити максимум саме в цьому напрямку?

- Одне з тих головних питань, які треба вирішити на Львівщині, - це було саме Євро-2012. Бо Євро-2012 - це головний проект держави, і Львівщина, відповідно, - регіон, який вибрали для проведення чемпіонату. Оскільки Євро-2012 є одним із головних проектів для держави, то для Львівщини цей проект є чи не найголовнішим. І з кожним роком, чим ближче до Євро, тим він важливішим стає.

Тобто, таке завдання, однозначно, було. І Євро-2012 - це те питання, до якого ми повертаємося кожного дня: воно постійно у списку головних і є у робочому графіку моєму та моїх заступників.

- Відомо, що кожне українське місто, яке прийматиме Євро-2012, має свої проблеми. На Вашу думку, що є (чи може стати) найбільшою проблемою Львова і у чому наше місто має перевагу?

- Із плином часу існуючі проблеми підсилюють та замінюють одна одну. В цей момент, підкреслюю - саме в цей момент, головною проблемою для Євро-2012 є саме центральна влада. На мою думку, ті процеси, які проходять там, є дуже небезпечними для Євро. Адже досі не прийняті зміни до бюджету, а це впливає на прийняття усієї програми Євро-2012, а також не проголосовані у Верховній Раді відповідні закони. Якщо дивитися на Львівщину, тут теж проблеми у контексті всієї країни.

Коли ж говорити про те, що залежить від львів'ян, від місцевої влади, то найважливішим питанням я вважаю, стадіон. Зараз підходить до закінчення перший етап - це проектування, і починається наступний - погодження і будівництво стадіону до Євро-2012. Власне, тут ми і побачимо, наскільки ми готові чи не готові. Це питання зараз вивчається щодня. І, що ближче до цієї дати, тим більше я хвилююся - скажу вам чесно.

Я абсолютно впевнений, що стадіон у Львові буде побудований. Але дуже важливо, щоб оцю першу дату було дотримано вчасно. Бо якщо раптом невчасно вийде техніка і будівництво стадіону почнеться із запізненням на тиждень чи навіть, не дай, Боже, на місяць - почнеться негативна інформаційна хвиля, яка зашкодить Львову... Тобто, надалі ситуація може складатися по-різному, але надзвичайно важливо вчасно розпочати. І коли це буде зроблене вчасно - всі питання небезпеки непроведення Євро-2012 у Львові відразу щезнуть.

Інші проекти, пов'язані з дорогами, митними переходами тощо, вони, я б сказав, покращать життя мешканців Львівщини. Бо навіть при найгіршому виконанні цих проектів Євро-2012 у нас відбудеться. Так, воно буде, але на нижчому рівні.

Що стосується готельних проектів - на даний момент, підкреслюю - на даний момент, вони у доброму стані. Але (і я піднімав це питання на нарадах) частина п'ятизіркових готелів - тільки у стані проектування. Адже насправді ми маємо тільки один такий готель, будівництво якого завершується, - у Трускавці. А от у Львові ми такого, на жаль, не бачимо. Проте ці речі не виходять за межі графіка, тому поки усе спокійно. Наразі.

Хоча я переконаний, що у наступні роки бюджети будуть переподілені на користь міст, які приймають Євро-2012. Умовно кажучи, всій Україні доведеться «скинутися» на Євро-2012 для міст-учасників або ж позичити кошти за кордоном. Та це має вирішувати уряд, який цим і займатиметься. Ті міста, яким пощастило з проведенням Євро-2012, отримають неабиякий зиск і з точки зору розвитку інфраструктури.

- А як щодо переваг регіону?

- Найголовніша перевага, звісно, - це географічне розташування Львова. У нас буде значно менше навантаження на аеропорт - до нас люди можуть приїхати залізничним і автомобільним транспортом. Бо саме аеропорт і є «найвужчим» місцем для Львова у контексті підготовки до Євро-2012. Тому, насправді, географічне розташування - це величезна перевага.

- Повернемося до питання аеропорту. Інформація, що уряд залишає аеропорти у державній власності і що це вже погоджено з місцевою владою - чи не головний камінь спотикання. На Вашу думку, наскільки це рішення ускладнює (якщо ускладнює) процес підготовки до Євро-2012?

- Зараз триває така, я би сказав, «легенька війна» за власність аеропортів. І саме Львівщина виступила у цьому питанні дуже по-державницьки: ми найшвидше підписали меморандум про передачу всіх прав на аеропорт Міністерству транспорту. І це було зроблено задля того, аби не поглиблювати і без того складну ситуацію. Хоча міська громада тут мала свої претензії щодо того, аби передати аеропорт у власність громади міста. Та лише задля того, щоби проект Євро-2012 реалізувався швидше, ми підписали зазначений меморандум.

Відтак, головними залишилися питання фінансування з центрального бюджету для реконструкції аеропорту. Зараз у цьому напрямку ми можемо лише писати листи, просити кошти і їздити на наради.

- Ви заявляли, що мало не щодня до облдержадміністрації надходять фінансові пропозиції щодо Євро. Чи справді Євро у Львові не матиме проблем з інвесторами? Що їх найбільше відлякує?

- Насамперед, для усіх інвесторів є загальнонаціональна проблема. Ця проблема полягає у тому, що досі не прийнято постанов Кабміну та рішень Верховної Ради, які спростили би процедури, внаслідок чого пришвидшився би процес інвестування, виділення земельних ділянок, погодження їх тощо. І про це прем'єр-міністр говорила дуже твердо на нараді з інвесторами - пообіцяла зробити це якнайшвидше. Наразі ми цього чекаємо.

Окрім цього, під час візиту до Львова голови Верховної Ради Арсенія Яценюка я на цьому питанні також наголошував. Спікер запевнив, що парламент готовий проголосувати. Однак, як бачимо, наша Верховна Рада поки взагалі не працює.

Щодо інвесторів - вони, направду, є. Інвестори приходять із різними пропозиціями. Багато хто хоче будувати готелі чи розважальні комплекси. І це нормально - ця галузь буде у нас живою завжди, бо Львів надзвичайно привабливий туристично.

Також є декілька інвесторів, які мають намір вкладати кошти у стадіон до Євро-2012. Тут я б надав перевагу місцевому інвестору, а саме - футбольному клубу «Карпати», бо їм там потім футбол грати. До слова, у нас і ФК «Львів» також вийшов у вищу лігу. Оскільки є дві команди, потрібно два стадіони. Тому до цього процесу треба залучати і футбольний клуб «Львів». Думаю, обидва футбольні клуби робитимуть це, насамперед, для себе, для душі і з перспективою.

- Чи є щось специфічно львівське, що може відлякувати інвесторів?

- У кожному разі більшість проблем зводяться до столиці. Наприклад, ті інвестиційні процеси, які відбуваються з автодором і пов'язані з автобаном «Краківець-Львів». Тут уся проблематика зводиться до Києва.

Так, процес триває. Ми домоглися певних гарантій, і компанія, яка займається цим проектом, надалі інвестує гроші. Зараз вона вклала 4 мільйони гривень, паралельно розробляється документація на другу ділянку автобану - «Львів-Броди». Але проблема у тому, що ми не маємо підписів «Укравтодору» та гарантій Мінфіну для того, аби почати будівництво у повному масштабі. Звісно, нам обіцяють усі погодження і гарантії, але поки цього немає.

- Протягом якого часу може бути збудований концесійний автобан «Краківець-Львів-Броди»?

- Що стосується підписів і гарантій - це мало би були, умовно кажучи, ще вчора... Якщо говорити про терміни будівництва - ділянка «Краківець-Львів» має бути збудована у 2011 році. А вже «Львів-Броди» - у 2012 чи, максимум, наприкінці 2013 року.

- Які кроки, на Вашу думку, мали би зробити місто, область і держава для того, щоб ішла реальна підготовка не тільки на папері і не тільки на рівні договорів? Тобто, аби інвестори могли фізично її розпочати.

- Головним каменем спотикання є земельне питання. Є таке банальне соціальне питання - у нас громадянин України має право на безкоштовне отримання земельної ділянки будь-де в Україні один раз. Це всім відомо. Але от чомусь саме це питання є чи не головним, яке шкодить проведенню Євро-2012. Чому? Як тільки десь з'являється інформація про велику інвестицію і десь щось має будуватися - там негайно розпайовується земля під забудову.

- Думаєте, це робиться зумисно?

- Звісно. 100%. Адже коли б тільки ухвалили закон, що в Україні вся земля є товаром і продається - цей спекулятивний момент відпав би відразу. Бо насправді не так багато в Україні тих людей, які готові зараз інвестувати у власне будівництво, бо це справді коштовна річ.

От і маємо таку справу. Не знаю, коли вона вирішиться, але це дійсно величезна проблема. Окрім цього, є й інша дотична проблема. Усі міста повинні мати чіткі плани розбудови із конкретно вказаними місцями для спорудження будинків, будівництва об'єктів під бізнес тощо. Але, на жаль, таких генеральних планів розвитку немає. І ми ще не будемо мати їх найближчі п'ять років, бо інститути, які їх готують, не в змозі так швидко це зробити. От і ведеться хаотична забудова. До слова, у нас є декілька інвестиційних проектів, які, власне, у зв'язку з цією проблемою досі не реалізовуються.

- Миколо Івановичу, відомо, що нещодавно Ви зустрічалися із італійськими інвесторами. Про які саме проекти конкретно йдеться?

- Італійці дуже активні в цей момент. (Мабуть, все-таки дуже футбол люблять.) Зараз є італійські пропозиції щодо розбудови Привокзальної площі у Львові. Вони за свої кошти розробили проект і готові брати участь у відкритому конкурсі. Сьогодні це питання на рівні керівництва Львова та залізниці. Думаю, за умови погодження з Києвом, такий конкурс можна і треба проводити. Привокзальну частину Головного залізничного вокзалу слід перетворити у площу європейського зразка - з магазинами, під'їздами, готелями тощо.

Окрім італійців, приїздили й американці (відразу після візиту Буша в Україну). Вони були готові інвестувати 10 мільярдів, але інвестори зі США вимагали певні гарантії, які Львівська обласна державна адміністрація не може дати. Ми їх відправили у Київ і, очевидно, цей процес зараз десь на рівні Кабміну. Йдеться про інвестиції у комунальні дороги, готелі та будівництво в'язниці за містом (щоби цей виправний заклад перенести з центру Львова).

- Щотижня (практично) відбувається Колегія з підготовки до Євро-2012. Голова Львівської ОДА віддає 25-30% власного часу питанням Євро. Тобто, робота йде. Чому так мало відомо про результати цієї роботи?

- Розумієте, поки львів'яни не побачать цю роботу буквально, на вулицях - з будівельною технікою та усім іншим, - доти й буде негатив щодо готовності Львова до Євро-2012. Ми це маємо чітко розуміти. З огляду на це, ми стараємося, аби швидше розпочалися процеси, пов'язані з візуалізацією підготовчих робіт до Євро. А поки роботу не дуже видно - це, я вважаю, основна проблема у цьому контексті.

Насправді робота з підготовки до Євро-2012 ведеться дуже часто в Києві - як мінімум раз чи двічі на тиждень відбувається нарада. Також щотижня зустрічаються голова обласної ради, адміністрації і міський голова - заслуховуємо інформацію щодо об'єктів. Процес триває, хоч і є нібито непомітним.

- 27 червня - день «ікс». Чи варто Україні загалом і Львову зокрема остерігатись «жовтої картки» від УЄФА?

- Насправді у штаб-квартиру УЄФА Україна, і Львів у тому числі, повезуть безліч документів. Думаю, 27 числа ми зробимо крок до того, щоб іти далі. Що це означає? Насамперед, ухвалення програми стосовно Євро-2012. А там вже чітко розписано: скільки грошей фінансує місцевий бюджет, скільки - державний і скільки мають становити іноземні інвестиції. З прийняттям цієї програми ми побачимо певні зрушення - розпочнеться реалізація дуже багатьох проектів.

- То які все-таки прогнози?

- Думаю, 27 червня усе буде затверджено, бо проекти зроблені якісно. Питання їхнього виконання виникне пізніше. Але, знову ж, у програмі чітко буде розписано, хто конкретно за який проект відповідатиме, коли і на якій стадії він має бути виконаним тощо. І УЄФА нема змісту не приймати програми - це хороший документ для них, адже згідно з ним ми беремо на себе зобов'язання усе зробити.

Я впевнений на 99%, що 27 червня УЄФА не дасть Україні ані жовтої, ані, тим паче, червоної картки.

- Якщо вже торкнулися питання відповідальності - хто у нас, на Львівщині, конкретно відповідає за готовність до Євро-2012?

- У державі людиною, яка відповідає за Євро-2012, є Президент України. Відповідно, на місці є голова обласної адміністрації, який по вертикалі за це відповідає.

Водночас основна частина Євро проводиться у місті. І саме місто, і в тому числі міський голова, відповідають за побудову стадіону (бо це міський об'єкт). Але ми це питання моніторимо, контролюємо і допомагаємо щодо фінансування (про це, наприклад, свідчить підписання угоди з «Укрексімбанком») та решти питань.

- Можна помітити, що деякі посадові особи та поважні львів'яни мають упереджене ставлення щодо підготовки Львова та області до єврочемпіонату. Навіщо це робиться? Невже хтось заради власної вигоди готовий позбавити місто Євро-2012? І, звичайно, наскільки серйозні наслідки можуть мати подібні «замовлення»?

- Люди, мабуть, занадто перестраховуються. Якщо, припустимо, була б якась невдача, вони всі казатимуть «підніміть номер газети такий-то, я ж казав...». Якщо ж люди щиро хочуть, щоб Євро-2012 у Львові було, - потрібно говорити, що воно буде.

Повірте, Львів усе зробить, аби Євро-2012 у нас відбулося. І якщо для нас є якась загроза, що чемпіонат у місті не відбудеться, то ця загроза лежить не у Львові.

- Що має таке статися, аби Євро-2012 не відбулося у Львові?

- Головна тема, про яку говорять, - це стадіон. Але, повірте, як тільки він почне зводитися, відразу зникнуть і розмови. Для прикладу, готовність готельного комплексу у Львові найкраща серед міст, які приймають Євро-2012. Чомусь про це не говорять?

Плюс - історична цінність і привабливість для туристів, а також близькість до кордону. Цього у Львова ніхто не забере.

- Недавно в одній телевізійній програмі намагалися визначити, хто є обличчям Євро-2012 в Україні. На Вашу думку, хто є (чи може стати) цим обличчям у Львові?

- Вважаю, що важливо, аби це обличчя, якщо таке буде, було усміхненим (посміхається). І це обличчя має посміхатися якісно проведеному чемпіонату, а не бути сумним і з якимись претензіями. За це треба боротися. Не за піар, треба боротися, за конкретні справи.

Ольга Кулик, www.zaxid.net
< Назад
Ваше ім'я *
Ваш e-mail *
Ваша відповідь*
Введіть код, зображений на рисунку: