Правовий фундамент для Євро-2012
Зрозуміло, що специфіка проекту Євро-2012 визначає пріоритетність саме ФФУ у вирішенні цілої низки суто професійних організаційних зобов’язань, передбачених угодами з УЄФА.
Втім, жодних сумнівів не виникає, що цілі і завдання турніру можуть бути досягнуті повною мірою лише за умови комплексного підходу до вирішення базових питань міжнародно-правових відносин, які функціонують у галузі спорту. А ця сфера регулювання належить до виключної компетенції законодавчого органу країни.
Саме тому ініціаторами сьогоднішньої зустрічі стали Інститут законодавства Верховної Ради України спільно з Федерацією футболу. А ключове питання, яке наш творчий тандем пропонує вважати лейтмотивом конференції, це − порівняння українського та європейського права у галузі спорту, а також розробка і обґрунтування конкретних пропозицій щодо їх зближення.
Головною мотивацією для обговорення цих проблем є, безумовно, підготовка до проведення Євро-2012. Тому експертами ФФУ подано цілий ряд актуальних ініціатив, які потребують професійного юридичного осмислення і оформлення їх як змін та доповнень до діючого законодавства. Вони торкаються, насамперед, питань інтелектуальної власності та недобросовісної конкуренції, інвестиційної діяльності, державного − приватного партнерства, трудового законодавства.
Але, насамперед, у рамках сьогоднішнього науково-практичного заходу вкрай важливо було б знайти час для аналізу безпрецедентної у світовій юридичній практиці ситуації, коли хронічно не виконуються уже прийняті нормативно-правові акти, покликані сприяти якісній організації підготовки до турніру. Я неодноразово звертав на це увагу під час засідань Координаційної ради та Оргкомітету, пропонуючи розробити правові механізми застосування більш жорстких санкцій по відношенню до порушників виконавської дисципліни та службової етики.
Адже, не позбувшись рецидивів правового нігілізму, перш за все, у середовищі державних чиновників, ми ніколи не подолаємо корупцію, хабарництво, окозамилювання, які зводять нанівець усі потуги української влади гідно підготуватися до проведення Євро-2012.
Реалізація загальнонаціонального проекту, яким переважна більшість населення країни вважає фінальний турнір чемпіонату Європи, досі не забезпечена стовідсотковими гарантіями отримання відповідних результатів. І це, будемо відверті, не зважаючи на прийнятий Верховною Радою та підписаний главою держави Закон України про підготовку до Євро-2012, цільові Укази Президента від 31 серпня та 24 жовтня 2007 року, низку постанов уряду та рішень Координаційної ради і Оргкомітету.
Чому не працюють правові важелі впливу з боку держави щодо захисту її національних інтересів? Чи може суспільство врятувати цей національний інтерес від злочинної бездіяльності окремих посадовців? Я думаю, що ця професійна аудиторія здатна відповісти на запитання дуже актуальні для сьогодення і запропонувати рецепти ефективного лікування прогресуючої хвороби.
Той факт, що наша конференція відбувається за фінансової підтримки Європейського Союзу за допомогою Інструменту Європейської Комісії з питань технічної допомоги та обміну інформацією − «ТАІЕКС», свідчить про неабияку зацікавленість з боку європейської спільноти у вирішенні фундаментальних правових засад співробітництва з Україною. Захід прагне до прозорих, легальних, передбачуваних взаємостосунків з усіма зацікавленими суб’єктами на території країни, яка приймає Євро-2012.
«Успішна підготовка та проведення фінального турніру чемпіонату Європи стане для нашої держави першим серйозним іспитом на здатність бути повноправним партнером у міжнаціональних гуманітарних проектах, зарекомендувати себе добросовісними виконавцями взятих на себе зобов’язань перед міжнародним та європейським футбольним співтовариством.
Як президент приймаючої асоціації, я пишаюся тим, що саме «дипломатія шкіряного м’яча» стала одним з тих золотих ключів, якими можуть бути відкриті двері світлої європейської перспективи для моєї країни» – зазначив Суркіс.
каз | а Суркіс таки так..умний дядько. |